SYND OM MANDY



Fag Hand dök ner i en kastrull full med superduperrengöringsmedel idag. Något gick snett när jag multitaskade, jag brände jättejättemycket tacofärs. Typ tio kilo. Heheheh. Ooops. Tok som kan hända. Så kastrullen behövde rengöras. (of course my horse!)

Ännywäjz. Med handen i superduperrengöringsmedlet fick jag en känsla av att "fan, det här kanske är frätande!". Mycket riktigt, på etiketten läste jag "Starkt frätande. Vid kontakt med hud, kontakta läkare."


WHATTAAAAAAAAFAAAAAAK?!!!!!


LOL. Som jag tvättade händerna. Om och om igen. Fantiserade hur livet utan min vänsterhand skulle bli. Grät inombords. FML:ade. Tills jag insåg att det inte ens stack det minsta om händerna. Så jag läste etiketten igen, lite lite lite nogrannare: "Starkt frätande. Vid kontakt med ögon, skölj noga och kontakta genast läkare. Vid kontakt med hud, tvätta omedelbart. Vid olycksfall, yrsel och illamående kontakta läkare." Heheheh. Tok-Mändy som läser fel sådär på några detaljer. Tok! Tok!


Jag blir dock extremt nojig över sånt här. Har varit definitivt säker på att handen har frätskadats tio gånger ikväll. Är rädd att frätningen tar tid på sig. Och typ börjar i natt. När jag sover. Och så när jag vaknar ligger min vänsterhand kvar på kudden när jag kliver upp. Hu! Hu, sa jag.


Erkänn att det är lite synd om mig!






Nu: Invänta yrsel och illamående.
Sen: Lära mig att knyta skor med en hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0