MIN PAPPA

Är hos pappa. Vi har varit fredagsmysiga.

Min pappa är en genomfantastisk person. Han kallas för Mexicano, för han hade (har?) mexikanarmustasch. Han pratar med väldigt bred dialekt (mångamångamånga människor finner det omöjligt att förstå vad han säger. that's a fact, jag är serri.) och är en av de underligaste och roligaste personerna jag känner. Och jag har skrivit så många facebookstatusar om honom. En gång när vi tillexempel åkte bil fick han för sig att en bil hade förföljt oss ÄNDA från stan så han bromsade in så den fick köra förbi. Andledningen var att han inte ville att den skulle få reda på vart vi bodde. När jag tittade förvånat på honom refererade han till Johan Falk-filmerna och menade att mycket hemskheter KAN hända. (Det visade sig att våran stalker var våran granne...)

Idag när jag kom hit sa han "ta en ficklampa och gå ut!" innan han sa "Hej, älskade dotter. Hur går det i lägenheten? Oj, vad jag har saknat dig!" (han sa inte ens mening nummer två, vid närmare eftertanke.) Han ville att jag skulle kolla på hans nya traktor. Jag avstod. Då suckade han djupt, tog ficklampan, öppnade dörren, sjöng "OCH SNÖN DEN FALLEEEEEER" (han lekte att han var Pavarotti) och gick ut själv.

Inga konstigheter.

Kommentarer
Postat av: ellinor

han och kjellemannen alltså... svårt att avgöra vem som är mest episk!

2011-12-17 @ 16:18:11
URL: http://writeitonyourarm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0