ARMBRYTERSKAN FRÅN ENSAMHETEN

Jag har aldrig varit ett fan av dokumentärer (förutom Catfish, såklart! se den!), men när jag var typ 13 såg jag "Armbryterskan från Ensamheten".

Den handlar alltså om Heidi Andersson som är flerfaldigt världsmästare i armbrytning. Ganska bad ass tjej, titta bah:



Ännywäjz. Efter att jag hade sett denna dokumentär blev jag verkligen jättepeppad på att bli armbryterska. Min lillasyster likaså. Vi ville också få biffiga armar och slå killar i armbrytning. Så vi satte igång med stenhård träning..

.. som jag gav upp efter sisådär ½ totalt misslyckad armhävnig (sport har sällan varit min starka sida) (jag har inte heller lyckats med en enda armhävning sen dess. true story!). Min syster besatt dock ett större självförtroende. Hon slängde sig ner på golvet och började göra 100 situps (?!?!?!?!?!?!?!!!!). Visserligen en ganska stor bedrift för en 11-åring, men WTF?! Situps?!

Här kommer en onödig poängtering: Ingen av oss blev armbryterskor.

Och ingen av oss blev särskilt biff heller. Bildbevis:



(försökte dölja hur blek jag är med coola effekter. gick sådär. min hud går fortfarande i samma nyans som badkaret.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0