BUSSBETRAKTELSER

Tillåt mig inviga en ny kategori, med samma namn som rubriken utropar, med denna konversation som utspelade sig på bussen häromdagen.

Man, 60 år: VACKRASTE TJEJEN MED VACKRASTE HÅRET!

Mändy, lyssnar på musik och låtsas för tillfället att jag är med i en musikvideo: *tittar ut genom fönstret*

Man, tar tag i mig och ropar: JA, DET ÄR SÄKERT ATT DITT HÅR ÄR DET FINASTE JAG SETT! TA ÅT DIG! JAG SLÅR VAD OM ATT DET ÄR LIKA VACKERT NÄR DU ÄR FEMTI ÅR!

Mändy, vill utropa ett uppriktigt WTF?!: Tack!

Man: Gillar du Eric Saade? Tycker du att han är snygg?!?!?!

Mändy, artig: Nej.

Man, jävligt chockad över mitt svar: VAAAAAAA?! Jamen då måste du se honom när han spelar i Birsta i december. Han ska tydligen vara snygg när man ser honom på riktigt.

Mändy: Ja, vi får åka ut till Birsta dårå!

Man: Vilka snygga skinnshorts du har! Och vilken fin skinnjacka! En riktig kvinna bär läder.

Här slutar konversationen med att jag skrattar i bussfärdens resterande minuter och sekunder, varpå jag kliver av bussen och snavar över mitt ena skosnöre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0