SNÄLLASTE SOLVEIG

Idag ringde det en lady på jobbet och var förtvivlad över att hon hade tappat bort sin väska någonstans i närheten av mitt jobb. Hon beskrev att hennes väska innehöll hela hennes liv och var så rädd över att den skulle vara borta föralltid. Jag hjälpte henne att hitta den och hon blev helt överlycklig över att den inte hade blivit stulen.

Som tack för hjälpen fick jag ett stycke Linné.



Hon överöste mig med komplimanger, sa att jag var "guld värd!" och "den snällaste någonsin!" och så lovade hon att alltid minnas mitt namn. Jag rodnade lika mycket som när man var tretton år och skulle hålla föredrag inför klassen, ungefär. Nu är jag gladiz.



Att vara snäll och medmänsklig får tömmehn upp!



Kommentarer
Postat av: ellinor

vad fint! och hon hade rätt, jöh. puzzz

2012-04-02 @ 20:24:36
URL: http://writeitonyourarm.blogg.se/
Postat av: Julia

Hoppas du får dagens ros eller klapp i tidningen snart! Något att sätta upp på kylskåpet, liksom.

2012-04-02 @ 20:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0