ETT SKÄMT SOM INTE GICK HEM

Jag har en praktikant på jobbet och idag lät jag honom hacka fefferoni (snäll jag är...). När han hade hackat i en halvtimme eller så tappade han några fefferonis på golvet varpå han utbrast lite smått skräckslaget: "OOOJ!!!!"

Jag tittade honom allvarligt i ögonen, suckade och sa: "Ja, nu är det ju tyvärr så att du blir ersättningsskyldig för det där. Fefferoni är ju inte billigt.."

Jag hade förväntat mig att praktikanten skulle FÖRSTÅ skämtet och kanske fnissa lite generat, istället såg han vettskrämd ut och frågade hur mycket han skulle få betala tillbaka. Han sa också att han inte hade så mycket pengar. Samtidigt såg han ut ungefär såhär:



THAAA FAAAAAAK?! Han genomskådade verkligen inte skämtet. Stackarn, stackarn! Jag fick panik över att han antagligen bara kunde tänka på hur han skulle kunna betala "storskulden". Jag är en hemsk människa!

"Nejnejnej, jag skojade bara. Tok! Tok!" skrattade jag lite hurtfriskt som den skojare jag är och hoppades att han åtminstone skulle göra desamma.

"Jaha." svarade han. Utan att röra en min. Sen fortsatte han att hacka.

Fml.

Kommentarer
Postat av: en elak pizzabagare!

han skulle ha fått betalat igen, så dåligt hackat fefferonin var, dom var ju ENORMA!! inte okej ....

2012-03-01 @ 00:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0