INTE LÄTT

Telefonsamtal mellan mig och kund:
(Mitt jobb ligger på tågstationen)

Jag: *svarar i telefonen*
Kund: "Ja, hej! Jag ska till Sundsvall!"
Jag: "Jaha, kommer du med tåget?"
Kund: "Nej, jag ska till Sundsvall."
Jag: "?!..."
Kund: "..."
Jag: "Ursäkta, vad menar du?"
Kund: "Ja, jag vill bli vidarekopplad till Sundsvall. Du sa att jag hade kommit till Bite Line i Haparanda."
Jag: "..nej, jag sa 'Bite Line - Amanda!'"





Det här händer bara mig. Ingen kund prickar rätt på mitt namn. Jag förstår inte varför jag blir missförstådd 9 av 10 samtal. Jag tycker att jag artikulerar som en Gud, och ändå säger de "Jamen hej på dig Anna!" "Tjenare Johanna!" "Hej, Hanna!" etc.

Det roligaste är när stammisar ringer och bah "Nämen tjeeen-a-reeee Anna. Jobbar du idag också?! Höhöhöhöhö" Man bah näe.

/Missförstådd pizzabagare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0